Proves PAU

Proves PAU

http://www.gencat.cat/economia/ur/doc_un/pau_diss11jl.pdf

— Quins d’aquests principis incompleixen els objectes de la imatge A?
Primerament no tots els usuaris poden utilizar aquests objectes doncs una persona que tingui la mà petita no podrà utilitzar correctament ni el got ni la safata perquè la seva mà no encaixarà en la forma de mà que té per poder-lo subjectar i que no caigui amb facilitat. A més només es pot utilitzar amb la mà dreta, dificultan la seva utilització a un usuari esquerrà i per tan no disposa d'un ús flexible. I en el cas de la safata no es pot dipositar plats ni objectes grans perquè la forma dels dits per on es subjecta es troba en mig de l'objecte i ho dificulta.
— Com es podrien rectificar aquests possibles errors en els dos objectes?
En el cas del fot que en contes de ser la forma dels dits que sigui tota una endidura sense forma de dits, doncs així qualsevol usuari podrà subjectar-lo. I en el cas de la safata tambe fer una endidura i no la forma dels dits i fer-ho per sota de la plataforma on es coloquen els gots perquè no deixi forma en la plataforma de sobre.

OPCIÓ A
Exercici 2. Observeu aquest objecte (imatge B) i comenteu-ne els avantatges i els inconvenients.
Proposeu alguna millora que en faciliti l’ús quotidià: 

És un objecte pràctic doncs és una maner ràpida de tenir la taula preparada sense haver de perdre temps en col·locar tots els estris. És fàcil de netejar pel tipus de material, té un ús flexible doncs disposa de diferents tipus de plats per menjar i s'adapta fàcilment a la forma de la taula. Però tot hi que el material facilita la col·locació, la neteja i l'adaptació, al ser de silicona que és una mica manejable fa que els plats no siguin molt durs i per tan si es posa un braç o algu objecte a sobre del borde del plat aquest pot cedir i derramar el contingut del plat. A més al estar tot unit al tovalló doncs fa dificil el seu emmagatzematge perquè no es pot plegar i separar per parts.
La meva proposta de millora sería que els plats fossin d'un material més dur i que tinguesin un mecanisme que permetis separar-los del tovalló en el cas de que l'usuari volgués separar els objectes pel seu emmagatzematge, així com un sistema de velcros que separes els dos objectes o de ventosas.

Exercici 3. Embalatge per a la tauleta gràfica XO-3 (imatge C), que forma part del
programa «One Laptop per Child» (‘Un Portàtil per a cada Nen’). 

(Entregat en dos fulls DINA-3 a l'Anna)

OPCIÓ  B
Exerici 2. En la imatge D es mostra un embalatge d’un producte ecològic. Comenteu-ne els
atributs gràfics i sígnics que operen en consonància amb la consciència ambiental.

En la part de dins de la caixa, la part que s'estreu per treure el producte, té un text on dona les gràcies per comprar el producte i al ser un producte ecològic part dels diners per la seva compra serà donada. El nom de la marca que és Imoeba té en la o el simbol del reciclatge i tot el conjunt està en colors verds, marrons i blancs que ens fan relacionar el producte amb la natura i per tan a l'ecología. 

Exercici 3. Disseny d'un galliner.
(Entregat en dos fulls DINA-3 a l'Anna)